Förvirrad Virre slår till igen

Visserligen länge sen, men detta hade jag ingen aning om. Jag förstår inte hur denna man kan stå upprätt ens när han är så genomsnurrig som han är!

Många år tillbaka:
Virre bor i en liten lägenhet på en av byns gator. Han har en, för honom värdefull, liten rostbrun Opel som han parkerar under ett gatljus varje kväll så han kan natta bilen genom fönstret å samtidigt se att den verkligen mår bra. En fredagkväll åker han hem till en kompis på andra sidan byn för lite partaj i goda vänners lag. Sällskapet traskar sedan vidare till krogen där sedvanlig mängd alkohol förtärs å efter stängningsdags tar Virres apostlahästar honom säkert hem... 

Väl hemma innan huvudet landar på kudden ska han natta lilla Opeln genom fönstret å upptäcker förskräckt att där under gatlyset står det minsann ingen bil!!!??? Ilsket ringer Virre till Polisen å anmäler bilen stulen, bortrövad, kidnappad, avlägsnad, FÖRSVUNNEN!!! Nonchalant tar kvinnan emot hans anmälan och vill naturligtvis ha bilens regnummer. "Det har jag ingen aning om" svarar Virre och börjar rota i sina papper... "Det ska väl finnas här".. Han sliter i pärmar å prasslar i papper... Samtidigt hamnar samtliga hästar i hagen, alla kopparna i skåpet, båda årorna i vattnet, hålet i huvet blir helt... Ja körde ju till festen... "Du... ja ha hittat bilen nu" säger Virre å kvinnan svarar "Ja, just det... det brukar vara så..."

Kommentarer
Postat av: Arvid

Nu förstår jag varför karl'n ogillar färgen på min bruna bil. Men jag vet var jag har den, tror jag.

/morfar

2007-11-24 @ 08:36:40
URL: http://www.plejsinspejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0