Skavsår

Jag vet inte vem som har lärt mej att "ONT ska med ONT fördrivas", men nån i Forsbergs-släkten är det garanterat... Detta har jag lurats i sen barnsben å först idag, börjar jag misstänka att det där... det där... det där är nog som skitsnack när skitsnack är som värst...

Jag har varit ute å gått i mina vanliga ecco-dojjer som jag alltid har den här årstiden, å som jag alltid får skavsår av i början... Den här gången fick jag för mig att gå lite längre. Gick en timme lördagmorron å kom hem me köttiga sår på hälarna. Upp på söndagmorron å gjorde samma sak igen, för man ska ju härdas... Ont ska med ont...bla bla... Måndagmorron på med ett par andra skor eftersom eccodojjerna plötsligt blitt för små... Samma runda å väl hemma rinner det vätska ur hälarna... Gör lite ont åxå... Ganska så förbannat ont åxå faktiskt... Under dagen dunkar det i hälarna å framåt kvällen värker det i hela högerbenet.... Grannen, som råkar va sjuksköterska, tittar in å konstaterar att den där hälen är nog infekterad å att det kan sitta fint med en liten antibiotikakur...

Summering: 35 år gammal, dock inte för sent, inser jag att "Ont ska med ont fördrivas" är skitsnack å att farfars gamla kloka ord "Du måst förlåta dom för dom förstå int bättre" är mer passande. Jag förlåter mej själv för jag förstod nog inte bättre... eller va ska ja skylla på...?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej och välkommen

2007-11-13 @ 11:23:38
URL: http://yomagic.blogg.se
Postat av: Maria

Men sötaste vännen, va skönt att du blir klokare med åren =) Löv ya

2007-11-13 @ 13:02:32
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0