Meningslös Nöjesjakt...

I helgen vare "nöjes-jakt" i trakterna här... Ett stycke skadeskjuten räv ligger just nu, förmodligen, nånstans å trycker å inväntar döden. Om den inte redan inträtt (förhoppningsvis!) å befriat honom från sina plågor.

Någon sopa till jägare blev så ivrig över rävens åsyn att han var tvungen å skjuta den! Inte kunde han se till å skjuta ordentligt heller utan va tvungen å halvt missa den stackarn... Jag hoppas (i mina onda tankar) att den så kallade jägaren har sovit illa i natt å att han riktar in sig på större djur i fortsättningen, typ älgar. En död älg gör i alla fall nyttan att mätta ett antal hungriga magar medan en död räv endast kan ses som en liten trofé, i form av ett vackert skinn. Rävjakt är ren nöjesjakt (-slakt)! Dessutom är väl rävens päls bäst innan jul, så varför skjuta nu...? Såvida den inte var drabbad av skabb... Då är det förlåtet... Men så var det ju knappast...

Å ja, jag vet att det är jakt-tid på räv nu, men jag blir så jävla irriterad...

Måtte rävarna bilda förening å slå tillbaka...

image64

Kommentarer
Postat av: Smirre

Jag håller fullständigt med dig, det finns ingen anledning till att skjuta rävar.



Jag älskar de här små krabaterna och hade gärna önskat att de haft automatvapen, stridsflygplan och attackhlikoptrar och tanks oc dyligt så de kunnat slå tillbaks mot jägarna. Ja att dehaft hela USA,s militära kapacitet till sitt förfognde. Allt ifrån pistoler till kärnvapen. Murr!

Kram från Smirre

2010-05-30 @ 13:19:49
URL: http://www.metrobloggen.se/smirre
Postat av: Mickel räv

Om inte jägarna jagar räv blir så kommer ju räven att äta upp andra djur, jagas räven som den gjorts i alla tider kommer den hållas på en lagom nivå och det blir en större mångfald i vår fauna. Dessutom drabbas inte räven av sjukdomar tex skabb om man håller ner stammen. Visst är det alltid fel att skadeskjuta men olyckan kan ju alltid va framme. Sätt dej ner och läs en bok eller följ med några jägare ut en dag så du lär dej något. Blir så *ävla irriterad på obildade människor som ska tycka till och lägga sej i.....

2011-01-13 @ 22:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0