En varm å solig dag som denna...

...sänder jag alla mina tankar till en av mina bästa vänner som tyvärr inte finns hos mig längre.
Just idag är det 4 år sedan hon somnade in efter ett och ett halvt års stenhård kamp mot cancer.
Den smög sig först in i ena bröstet,
sen letade den sig snabbt vidare till lever och äggstockar
för att till sist attackera hjärnan... 
Trots hennes galghumor och super-styrka lyckades hon inte segra...
Orättvist och hänsynslöst togs hon ifrån det liv hon så gärna ville leva.

Vi svor att vi tillsammans skulle anmäla Doktor Niklasson när allt var över...
Han skulle minsann få veta att man inte fick ställa en sån diagnos och 
sedan säga till vederbörande:
"Du har cancer och Du kommer att dö!"
För det måste väl ändå vara straffbart...?
Att bara "döma ut" någon så där...  

Vi skulle ju sitta på ålderdomshemmet tillsammans
och läsa högt för varandra ur tidningen "Larson"...
Och skratta...

Det blev inte så...
Du är saknad fröken Hansson...





Kommentarer
Postat av: Maria

Styrkekram på dig min allrakäraste vän...

2008-06-03 @ 20:17:43
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Ingela Andersson

Stor Kram från mig också!! Hon var en härlig person som borde fått många fina år på denna jord// Ingela

2008-06-10 @ 21:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0