Tänkvärt

Märkliga reaktioner på mitt senaste inköp har iakttagits...
Såna som gör att man undrar hur jämställda vi egentligen är...
Vi människor...

Jag har tappat hakan av förvåning fler gånger sista veckorna än vad jag gjort under mitt vuxna liv, tror jag...
Denna stackars motorcykel har tydligen skapat problem, har jag förstått.
Å hör (läs) å häpna - det är ni tjejer som reagerat starkast...
Å tillåmed negativt...

Många är ni som sagt ungefär så här: "Men vad ska du göra med Leo då?"

Å då undrar jag: Hur menar ni nu...?
Tror ni att jag ska sätta mej på motorcykeln å dra i väg å aldrig mer komma hem igen...?
Tror ni att i å med ett mc-köp är man för alltid ämnad att leva i symbios med denna tvåhjuling?
Att ingenting annat längre har någon betydelse?
Att Leo helt plötsligt blir utan mamma...?
Eller vad menar ni?
Ska man i och med moderskapet sluta upp med å ha egna intressen?
Lägga alla drömmar åt sidan å inte ägna sig åt sig själv överhuvudtaget?

Leo har en pappa åxå...
Pappa Virre har åxå en motorcykel.
Men kan ha verkligen ha den?
Vad ska han göra med Leo då?


Kommentarer
Postat av: Maria

Menar du att folk reagerar så??? jesus, man kan ju bli mörkrädd för mindre... Tuta å kör vännen, Leo har ju två päron, å sen kan få vara hos sin älsklingsmoster om Virre skulle vilja köra samtidigt som dig nån gång ;) Löv ya

2008-03-06 @ 14:57:08
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Susen Lusen

Jupp, tyvärr! Men de hindrar ju inte mej från å köra för det... Blir bara så förvånad... Kräm kräm

2008-03-06 @ 15:07:12
Postat av: morfar

Den kända svenska avundsjukan gör sig ibland synlig i diverse former! Köp en mc till Leo också!
För övrigt har även bror din en mc stående i garaget.

2008-03-07 @ 20:08:44
Postat av: Susen Lusen

Jupp! Vi har redan köpt en liten räser till Leo!!

2008-03-08 @ 11:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0