Nu ska din oskuld tas...

...flinade Ingela...
"Våra togs för många år sedan...
Ullareds-oskulden!"
fortsatte hon och gapskrattade...



Hjälp, tänkte jag...
Det här är inget ställe för en stillsint norrlänning...
Vi hade precis parkerat längst bak i en kö på kanske 500 personer.
Klockan hade passerat 06.30 och det var fortfarande mörkt ute...
Hela stället såg ut som en rymdstation...

I ögonvrån såg jag hur folk kom rusandes bland buskar å gråsuggor,
utrustade med stora feta kundvagnar.
Fick en känsla av filmen "Dawn of the dead"...

Väl inne drog Ingela iväg mellan hyllorna å ropade "Följ mej"...
Hon skenade bort mot Damavdelningen
å jag gjorde mitt allra bästa för å hänga med...
Kundvagnen va svårstyrd, i alla fall i "spring-fart"...
Golvet måste ha vart nypolerat...
Ingela har alltså GeKå-shoppat förut å tog svängarna med bravur.
Jag var alltså GeKå-jungfru å stöp i sväng nummer 2...

Jag tyckte inte de va en bra start på dagen...

Jag hade väntat mej att folk skulle stå å dra i samma plagg åt varsitt håll
gapa å skälla på varandra å knycka grejer ur varandras vagnar...
Men så va de inte!
GeKå är ett tämligen fredligt ställe
med tillräckligt många plagg i samma storlek...

Vi fyllde våra vagnar hyfsat fort å framåt 09.00 tyckte jag att vi kunde åka hem...
De tyckte inte mina medresenärer...
"Vi hade ju just börjat..."

Klockan 11.00 gick jag å ställde mig i kassakön.
En timme senare betalade jag många tusenlappar för innehållet i min vagn.
12.30 satte jag mig i bilen med Aftonbladet å väntade...
5-6 stycken stressade, rödrosiga människor knackade i omgångar
på min sidoruta å undrade
om jag skulle "åka snart?"...
"Det finns inga parkeringar...."
"Du sitter ju ändå bara å läser...?"

15.40 lämnade vi Ullared och styrde norrut på E6:an...
17.30 va vi hemma!

Jag är inte längre någon GeKå-jungfru
å ärligt talat kunde de ha kvittat!



 









Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det är ju åxå en oskuld att bli av med... jag har min kvar än så länge ;)

2008-11-07 @ 15:02:43
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Ingela Andersson

Men hallå...kunde ha kvittat....det får du inte säga...visst var det roligt och shoppa så mycket.....:-)....erkänn...du tyckte att det var helt fantastisk men det vågar du inte säga....eller hur???// Ullareds fantasten...Kramis

2008-11-07 @ 19:25:54
Postat av: Susen

Ok då... De va kul... Men jag vet inte om jag vill göra om det... Eller jag tror inte att jag FÅR göra om det för min kära hälft... Han tyckte de blev tokdyrt... :)

2008-11-08 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0