Knarkfri zon


Min käre sambo!
Han kliver upp tidigt på måndagmornarna.
Han kan inte smyga den tiden på dygnet.
Han väcker hela huset.

Vårt golv, på övre plan, knakar...
Jag har skällt, gnällt, klagat, gnisslat
å tillåmed BETT SNÄLLT:
"Smyg för fan, människa!"
Låt oss andra sova en stund till...

Men nej!
Han går över golvet precis just där
som det knakar som värst!

Jag gjorde en liten markering...
En "gång" i eltejp...
Så han skulle veta hur han ska gå.
Bara å följa linjen
så knakar det inte...




...å vad säger min ordblinde sambo?
"Vaddå Knarkfri zon? Knarkar vi på andra ställen här hemma...?"






Kommentarer
Postat av: morfar

Du kanske skulle ha skrivit "knarrfri zon". (knarr=motorcykel)

2010-03-26 @ 13:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0